Kursus for medarbejdere, der arbejder ved computer og har problemer med skulder, nakke eller ryg

 

Lær at blive fri for ondt i skulder, nakke, ryg

- lær hvad du skal gøre

- lær hvordan du får det gjort!

 

Det er Ida Krag, der i mere end 20 år har undervist tusinder i ergonomi og vaner, bevægelse og afspænding. Fra 2000 med virksomheden ibalance, hvor vi har holdt kurser, foredrag og coachet 1:1 på virksomheder

Book forløb her

"Det har været et rigtig godt og positivt forløb og det har været dejligt endelig at få nogle ting, som det er realistisk at man får gjort i løbet af sin arbejdsdag"

Medarbejder hos Louis Nielsen

Du bliver i stand til

At få gjort noget ved det, der gør ondt nu - og modarbejde at det kommer igen.

At genkende de ting på arbejdet der giver problemer i skulder, nakke, ryg - og gøre noget ved det.

​At udnytte de eksisterende fysiske rammer optimalt til din egen fordel – også selvom rammerne ikke er perfekte.

At få masser af bevægelse ind i din arbejdsdag - uden at skulle finde tid til det.

Du lærer også

At spotte ting og vaner udenfor arbejdet - hjemme og i fritiden - som giver problemer i skuldre/nakke/ryg og finde løsninger på det

At klare 'normale' spidsbelastninger uden at skuldrene ryger op om ørerne eller få hold i ryggen ved at bruge en metode mange har brugt før dig ​- og oveni:

At holde energien oppe og ikke bare kunne få en masse fra hånden når du er på arbejde – men også være til noget når du kommer hjem

 

 
JA TAK - vi vil gerne i gang

Tak - vi vil gerne i gang! Lad os mødes og finde ud af hvordan og hvornår.

”Jeg har brugt i tusindvis af kroner på massage og behandlinger. Jeg er blevet hjulpet af jer. Fantastisk!”

Medarbejder, Rødovre Kommune

Ja tak - vi er interesserede i et møde

 •       (+45) 70 22 07 09         •        Copywright ibalance 2019               Kontakt         

Du lærer

  1. Hvad du skal gøre som det allerførste – hvorfor netop det er helt afgørende for, om du får succes med dit projekt-slut-med-ondt-i-skulder-nakke-ryg (de færreste ved det og præcist det er ofte årsagen til skuffende effekt af gode initiativer ovenpå APV).

  2. Hvad der helt grundlæggende skaber problemerne - og hvad du gør ved det.

  3. Hvilke 3 fælder der forhindrer dig i at gøre fremskridt, hvordan du genkender dem, ser dem i øjnene - og lever fint med dem.

  4. Sandheden om hvorfor nogen aldrig får ondt i skulder, nakke, ryg af at sidde ved computer dagen lang - og hvad du skal bruge det til.

 

Du lærer bl. a.

  • Hvordan du får resultater, du kan mærke med det samme - og hvordan du holder det ved lige

  • Hvilke 3 ting du skal gøre hver dag – ligegyldigt om du har fri, er på ferie eller har travlt ved tastaturet – hvordan og hvorfor (det er nemmere end du tror og virkningen er fantastisk)

  • Hvordan du får meget mere bevægelse ind i en stillesiddende hverdag - væk fra computeren, uden at du skal afsætte tid til det (og hvor du vil opdage at du når mere ved at være mere væk fra skærmen!)​

  • Hvordan du helt gratis får gavnet dit kredsløb, stofskifte og taljemål oveni ved at bruge en særlig metode

  • Hvordan 3 specifikke massageteknikker giver øjeblikkeligt velvære og for alvor skubber dig fremad

  • Hvordan gennemtestede 4-8 sekunders teknikker styrker, løsner, strækker - og stille og roligt styrker og forandrer din krop​

  • Hvordan du tjekker at bord, stol m.m. passer til dig, hvordan du undgår at klistre fast i stolen og hvordan du kan tillade dig næsten hvad som helst bare du har styr på 1 ting.

Vi gennemarbejder og tester på stedet, så du går fra Trin 1 med en sikker fornemmelse af, hvad der er godt for dig – og hvordan du skal arbejde videre med det.

Du får også vigtig viden om:

Hvorfor særligt du skal have styr på væskebalancen, hvad det betyder for muskler og led – hvordan du får det

Hvorfor det kan være afgørende for muskler og led at du med maden får stabil energi til hele dagen – det er hverken raketvidenskab eller en særlig diæt

Hvorfor det er essentielt at du får nok af det rigtige fedt, hvordan du kan mærke at du er i underskud og hvad du gør ved det

Hvorfor dårlig søvn kan forhindre alle fremskridt – og hvad du kan gøre ved det.

 

Dagen er en livlig vekslen mellem teori og praksis - med masser af muligheder for at udveksle erfaringer med andre i en uhøjtidelig atmosfære.

Når du går ud af døren ved du præcist:

  1. Hvad du skal gøre nu

  2. Hvordan du fletter det ind i din hverdag

  3. Hvordan du husker at få det gjort

Det går vi videre med, når vi ses ugen efter på trin # 2 – til 30 minutters rådgivning hos dig dér hvor du arbejder. Tidspunktet aftales I forbindelse med tilmeldingen.

 

at I i arbejdsmiljøudvalget kan sige:

“2018 blev det sidste år, hvor APV viste, at der stadig var medarbejdere, der havde problemer med ondt i skulder, nakke, ryg fordi de hver dag satte sig til computeren uden at ane, hvordan de med simple metoder, enkelt og ligetil undgår at få ondt i skulder, nakke eller ryg - uden at det koster ekstra tid - og oveni få overskud til mere efter arbejdstid"?

Så er vi klar til at hjælpe jer videre.

 

www.ibalance.dk

Lær metoder, gennemtestede teknikker og tricks, der bliver brugt hver eneste dag af dem der - aldrig har ondt.

Lær det trin for trin

I sidder i arbejdsmiljøudvalget

I ved at der er kolleger og medarbejdere der er belastet af stillesiddende arbejde

APV viser at det er mellem 10 og 30%

5-10% er mere belastede

og mere i risiko for langvarige sygemeldinger

I vil gerne gøre noget ved det. Men hvad? I har måske allerede gjort en del - forbedret kontorindretning, it-udstyr, haft fokus på arbejdsmængder og stress, opfordret medarbejderne til at gå mere, tage småpauser, deltage i diverse træning... Alligevel flytter tallene sig ikke rigtigt...?

Det kan læres!

Med metoder, gennemprøvede teknikker og tricks andre har fået resultater med.

Og ikke bare lære det. Man kan fra første dag gå direkte tilbage til arbejdet og bruge det, man har lært - og mærke man kan gøre en forskel.

Man kan lære det - også selvom problemet har været der længe.

Og også selvom man arbejder både 5, 6, 7 og nogen gange flere timer foran skærmen. Faktisk er det bedste og mest effektive sted at lære det lige præcist hér: På arbejdet!

Jo!

Og hvad værre er - det bliver ikke bedre, så længe I tror at 

  1. det er computerens, indretningens eller arbejdsmængdens skyld. Det er det sjældent alene.
  2. eller at opfordringer til at bevæge sig mere er nok for dem, der har brug for at komme op af stolen. Det er det ikke.
  3. eller at det, der hjælper Lise også hjælper Søren. Det gør det højst sandsynligt ikke.

Men det allerværste er: Det bliver ikke bedre så længe I tror at det er uundgåeligt at få ondt i skuldre/nakke/ryg når man arbejder næsten 100% ved skærmen.

Det er det ikke!

 

Kender I det her?

Hvis I kan genkende noget af det, så er her en god og en dårlig nyhed.

Kurset er lavet til medarbejdere der

arbejder ved computer

får ondt i skulder/nakke/ryg

som måske har haft det længe

og hvor de tilbud der er, ikke er tilstrækkelige til at vise en effekt

Det kan være medarbejdere der

Journaliserer

Registrerer

Indberetter

Bogfører

Fakturerer

Besvarer henvendelser

Eller... [indsæt opgaver der bliver løst 100% ved computer hos jer]​

Medarbejdere der

  1. er trætte af at skulle bruge weekender og ferier på at komme sig og som ind i mellem må gå før tid eller sygemelde sig 
  2. som drømmer om at kunne gå på arbejde (og i øvrigt gøre hvad man vil) uden at få ondt i skulder/nakke/ryg
  3. er trætte af at bruge tid / penge på massage og behandlinger fordi virkningen er for kortvarig

 

Man kommer til at se sig selv, sin arbejdsdag og sine opgaver på en helt ny måde. Det bliver aldrig det samme at gå på arbejde igen.

 

Først den dårlige...

Den gode nyhed er...

Hvad får deltageren ud af kurset?

I rammer ikke dem, der har mest brug for hjælp. Dem der sidder 5-6-7 timer ved computeren. Og ikke rigtigt har noget at rejse sig for.

Hvem er kurset helt præcist for?

Du vil hver dag kunne sætte dig til computeren og vide præcist, ikke bare hvad du skal være OBS på, hvad du skal gøre for at have det godt i skulder, nakke, ryg - men også hvordan du skal huske at få det gjort. 

Sådan foregår det - trin for trin

Hvem er din underviser?

rundt omkring i hele Danmark - i SKAT, Rigsrevisionen, Dong Energy, Rødovre Kommune, Københavns Universitet, Det Kongelige Bibliotek bl. a.

Ida Krag er uddannet fra Gotvedinstituttet og specialist i at ændre vaner, så det bliver ikke bare enkelt, ligetil og relevant men også uhøjtideligt, sjovt og rart!

Kursusudgiften for dette intensive forløb i 5 trin - hvor hver deltager bliver fulgt hele vejen i 7 uger for at sikre, at det holder når vi er ude af døren - er:

2.970,00 ex moms pr deltager*)

Det svarer til omkostningerne ved 1-2 sygedage for virksomheden?

I kan booke til én eller I kan booke til 12. I kan være flere afdelinger i virksomheden der har medarbejdere på det samme kursus. Vi tager os af at indgå aftalerne med de involverede afdelinger. Så I ikke behøver bruge tid på det.

Kursuspris:

Tid til at træne

3-4 uger hvor du arbejder videre. Prøver af. Implementerer. Men du er ikke alene. Hver uge modtager du hilsner i din indbakke.

På dette trin får du:

Hints, tips og påmindelser der hjælper til at holde motivationen frisk. Kort sagt, du bliver holdt til ilden. Du får bl.a.

  • hemmelige mødeøvelser der både holder dig fokuseret og veltilpas i kroppen
  • listen med 32 ting du måske gør udenfor arbejdstid og som måske giver dig problemer i skulder, nakke eller ryg - og hvad du gør ved det
  • energiboostere, der hverken stjæler tid eller opmærksomhed
  • massage der afspænder trætte øjne og styrker synet
  • quiz om dig og dit kontorliv

Kom i gang - Introduktion for alle tilmeldte (max 12) - en intensiv formiddag i et lokale hos jer, hvor der også er plads til at slå ud med armene.

Her lærer du de metoder, gennemtestede teknikker og tricks du skal bruge for at blive fri for ondt i skulder, nakke, ryg. Du får simple teknikker som øjeblikkeligt giver dig velvære og du får hemmeligheden bag hvorfor en uendelig lille indsats kan have så stor effekt - hvordan du gør og hvordan du får det gjort mens du er på arbejde uden at skulle afsætte tid til det og uden at vente på at kolleger også er med.

5 trin på 7 uger

Alt foregår hos jer - dels i et mødelokale, dels dér hvor hver deltager arbejder.

Trin # 1

Ida Krag, arbejdsmiljørådgiver og bevægelsesunderviser

Trin # 3

Trin # 4

Trin # 5

Trin # 2

Det skal passe til dig og det du laver

30 minutters rådgivning på din arbejdsplads, dér hvor du arbejder. Tidspunktet aftales i forbindelse med tilmeldingen.

På dette trin får du:

Din personlige rådgivning. Vi ser på indretning, hvad du laver og hvordan du kan udnytte de samlede fysiske rammer bedst muligt. Vi tjekker op på trin # 1, hvad du har fået ud af det og hvad du særligt har brug for. Du får en skræddersyet plan med det der er vigtigt for dig - incl. tegninger der gør det nemt at fortsætte selv.

 

Hvordan går det?

15 minutters rådgivning på din arbejdsplads, der hvor du arbejder. Tidspunktet aftales i forbindelse med tilmeldingen.

På dette trin får du:

Din personlige rådgivning. Hvordan går det? Har du fået det bedre? Eller er der et stykke vej endnu? Vi ser på hvordan du kommer videre.

 

 

Sådan holder du dig på sporet

På dette trin får du:

  1. Daglige rutiner der fører dig videre
  2. Hvad du gør hvis du ryger ind i gammelkendte mønstre
  3. Hvordan du samler op efter ferie, fravær og sygdom

Du får også 

Listen over verdens mest oversete muligheder for at reducere stress, hvorfor det virker og hvordan du gør.

 

"Jeg har fået det meget bedre. Det passede 100 % til mig og min hverdag. Det er genialt at I følger op i flere omgange - og at I kommer ud til folk og vi har jer under fire øjne"

Medarbejder, Det Kongelige Bibliotek

Ring til Ida Krag 70 22 07 09 eller send en mail 

Vil I gerne mødes før I tager stilling? En halv time hos jer omkring et bord kan give jer direkte mulighed for at få svar på spørgsmål. Hold jer ikke tilbage. Det er vigtigt at afklare og afmystificere hvad kurset går ud på. Om det passer ind hos jer.

 

Kursus for medarbejdere der sidder meget:

Lær at blive fri for ondt i skulder, nakke eller ryg

- også selvom du har haft problemet længe

At få gjort noget ved det, der gør ondt nu - og modarbejde at det kommer igen.

At genkende de ting på arbejdet der giver problemer i skulder, nakke, ryg - og gøre noget ved det.

​At udnytte de eksisterende fysiske rammer optimalt til din egen fordel – også selvom rammerne ikke er perfekte.

At få masser af bevægelse ind i din arbejdsdag - uden at skulle finde tid til det.

 

 

Du bliver i stand til

Du lærer også

At spotte ting og vaner udenfor arbejdet - hjemme og i fritiden - som giver problemer i skuldre, nakke eller ryg og finde løsninger på det

At klare 'normale' spidsbelastninger uden at skuldrene ryger op om ørerne eller få hold i ryggen ved at bruge en metode mange har brugt før dig ​og oveni:

At holde energien oppe og ikke bare kunne få en masse fra hånden når du er på arbejde – men også være til noget når du kommer hjem

 

 

Du lærer

  1. Hvad du skal gøre som det allerførste – hvorfor netop det er helt afgørende for, om du får succes med dit projekt-slut-med-ondt-i-skulder-nakke-ryg (de færreste ved det og præcist det er ofte årsagen til skuffende effekt af gode initiativer ovenpå APV).

  2. Hvilke 3 fælder der forhindrer dig i at gøre fremskridt, hvordan du genkender dem, ser dem i øjnene - og lever fint med dem.

  3. Sandheden om hvorfor nogen aldrig får ondt i skulder, nakke, ryg af at sidde ved computer dagen lang - og hvad du skal bruge det til.

 

Du lærer bl. a.

  • Hvordan du får resultater, du kan mærke med det samme - og hvordan du holder det ved lige

  • Hvilke 3 ting du skal gøre hver dag – ligegyldigt om du har fri, er på ferie eller har travlt ved tastaturet – hvordan og hvorfor (det er nemmere end du tror og virkningen er fantastisk)

  • Hvordan du får meget mere bevægelse ind i en stillesiddende hverdag - væk fra computeren, uden at du skal afsætte tid til det (og hvor du vil opdage at du når mere ved at være mere væk fra skærmen!)​

  • ​Hvordan du opnår øjeblikkeligt velvære med 3 specifikke massageteknikker der også for alvor skubber dig fremad

  • Hvordan gennemtestede 4-8 sekunders teknikker styrker, løsner, strækker - og stille og roligt styrker og forandrer din krop​

  • Hvordan du tjekker at stol, bord m.m. passer til dig, hvordan du undgår at klistre fast i stolen og hvordan du kan tillade dig næsten hvad som helst bare du har styr på 1 ting.

Vi gennemarbejder og tester på stedet, så du går fra Trin 1 med en sikker fornemmelse af, hvad der er godt for dig – og hvordan du skal arbejde videre med det.

Du får også vigtig viden om:

Hvorfor særligt du skal have styr på væskebalancen, hvad det betyder for muskler og led – hvordan du får det

Hvorfor det kan være afgørende for muskler og led at du med maden får stabil energi til hele dagen – det er hverken raketvidenskab eller en særlig diæt

Hvorfor det er essentielt at du får nok af det rigtige fedt, hvordan du kan mærke at du er I underskud og hvad du gør ved det

Hvorfor dårlig søvn kan forhindre alle fremskridt – og hvad du kan gøre ved det.

 

Dagen er en livlig vekslen mellem teori og praksis - med rig mulighed for at udveksle erfaringer med andre i en uhøjtidelig atmosfære.

Når du går ud af døren ved du præcist:

  1. Hvad du skal gøre nu

  2. Hvordan du fletter det ind i din hverdag

  3. Hvordan du husker at få det gjort

Det går vi videre med, når vi ses ugen efter på trin # 2 – til 30 minutters rådgivning hos dig dér hvor du arbejder. Tidspunktet aftales I forbindelse med tilmeldingen.

 

 

Det er Ida Krag, der i mere end 20 år har undervist tusinder i ergonomi og vaner, bevægelse og afspænding.

Fra 2000 med virksomheden ibalance, hvor vi har holdt kurser, foredrag og coachet 1:1 på virksomheder rundt omkring i hele Danmark - i SKAT, Rigsrevisionen, Dong Energy, Rødovre Kommune, Københavns Universitet, Det Kongelige Bibliotek bl. a.

Ida Krag er gotveduddannet bevægelsespædagog og specialist i at ændre vaner, så det bliver ikke bare enkelt, ligetil og relevant men også uhøjtideligt, sjovt og rart!

www.ibalance.dk           

ik@ibalance.dk   +45 70 22 07 09

copyright ibalance 2019

Er I klar til 

Har I spørgsmål?

*) Tilbuddet gælder Hovedstadsområdet. Varigheden af Trin # 1 justeres efter antal deltagere.

Ja tak - vi vil gerne i gang

Medarbejdere som søger noget 

som man hurtigt kan mærke virker

som er nemt og enkelt at gøre. 

som man kan gøre nårsomhelst og hvorsomhelst (næsten!)

som ikke betyder, at man skal finde tid til at gøre det oven i alt det andet, man skal nå

som er så rart - så man har lyst til at gøre det og ikke havner i 1'eren igen!

Kom i gang - Introduktion for alle tilmeldte (max 12) - en intensiv formiddag i et passende lokale hos jer, hvor der også er plads til at slå ud med armene.

 

Her lærer du de metoder, gennemtestede teknikker og tricks du skal bruge for at blive fri for ondt i skulder, nakke, ryg. Du får simple teknikker som øjeblikkeligt giver dig velvære og du får hemmeligheden bag hvorfor en uendelig lille indsats kan have så stor effekt - hvordan du gør og hvordan du får det gjort mens du er på arbejde uden at skulle afsætte tid til det og uden at vente på at kolleger også er med.

  1. er trætte af at skulle bruge weekender og ferier på at komme sig og som ind i mellem må gå før tid eller sygemelde sig 
  2. som drømmer om at kunne gå på arbejde (og i øvrigt gøre hvad man vil) uden at få ondt i skulder/nakke/ryg
  3. er trætte af at bruge tid / penge på massage og behandlinger fordi virkningen er for kortvarig

Kurset er lavet til medarbejdere der

arbejder ved computer

får ondt i skulder/nakke/ryg

som måske har haft det længe

og hvor de tilbud der er, ikke er tilstrækkelige til at vise en effekt

Det kan være medarbejdere der

Journaliserer

Registrerer

Indberetter

Bogfører

Fakturerer

Besvarer henvendelser

Eller... [indsæt opgaver der bliver løst 100% ved computer hos jer]​

Medarbejdere der

Medarbejdere som søger noget 

som man hurtigt kan mærke virker

som er nemt og enkelt at gøre. 

som ikke betyder, at man skal finde tid til at gøre det oven i alt det andet, man skal nå

som er så rart - så man har lyst til at gøre det og ikke havner i 1'eren igen!

*) Tilbuddet gælder Hovedstadsområdet. Varigheden af Trin # 1 justeres efter antal deltagere.

Kurset er lavet til medarbejdere der

arbejder ved computer

får ondt i skulder/nakke/ryg

som måske har haft det længe

og hvor de tilbud der er, ikke er tilstrækkelige til at vise en effekt

Det kan være medarbejdere der

Journaliserer

Registrerer

Indberetter

Bogfører

Fakturerer

Besvarer henvendelser

Eller... [indsæt opgaver der bliver løst 100% ved computer hos jer]​

 

Medarbejdere der

  1. er trætte af at skulle bruge weekender og ferier på at komme sig og som ind imellem må gå før tid eller sygemelde sig 
  2. som drømmer om at kunne gå på arbejde (og i øvrigt gøre hvad man vil) uden at få ondt i skulder/nakke/ryg
  3. er trætte af at bruge tid / penge på massage og behandlinger fordi virkningen er for kortvarig

Medarbejdere som søger noget 

som man hurtigt kan mærke virker

som er nemt og enkelt 

som ikke betyder, at man skal finde tid til at gøre det oven i alt det andet, man skal nå

som er så rart - så man har lyst til at gøre det og ikke havner i 1'eren igen

Hvad får arbejdsmiljøudvalget med kurset?

Målrettet hjælp til medarbejdere / kolleger der i APV markerer at det stillesiddende arbejde er belastende

Deltagernes opbakning til forløbet fra første dag - fordi de oplever, at det er mere ligetil end de troede

Garanti for, at hver deltager får rådgivning der er skræddersyet til hans / hendes behov - og ikke en "one size fits all" løsning

Sikkerhed for at vi følger op, at hver deltager bliver holdt til ilden så han / hun får noget ud af det, mærker og registrerer forandringer - og ikke er overladt til sig selv.

Mindre sygefravær